25 Februari, 2009

Sepandai-pandai tupai melompat...

Khabar yang kurang enak didengar. Betul ke?. Kisah berlaku di tempat kediaman lama ku di Pangsapuri Setiawangsa. Si A ni memang tak dapat dinafikan tabiatnya suka mengendap. Tak kira lah isteri orang apatah lagi anak dara orang. Aku cukup yakin dengan penglibatannya. Sebab yang pertama ialah dia jiran aku dan family aku pun dah jadi mangsa 'pengendapannya'. Tapi tak lah sampai masuk ke dalam rumah seperti mana berlaku baru-baru ini...(tak tau la kalau isteri aku diam je...jahanam beb!). Dan, aku pun memiliki rahsia-rahsianya yang tak perlu aku jelaskan di sini. Aku pun pernah terserempak dengan si A ni sedang mengendap beberapa kali dan aku pun ada saksi-saksi yang mengukuhkan dakwaan aku ni. Licik juga si A ni bila ditanya buat apa? Lantas jawapan dia..."aku nampak ada orang buang kertas"..."aku cari kucing"....Fuhh! bukan main terror lagi jawapan dia...tapi sehebat mana pun alasan kalau dah tabiat memang susah nak diubah. Dengar cerita baru-baru ni kantoi kena tangkap!. Bak kata pepatah bapak aku, sepandai-pandai tupai melompat akhirnya masuk Lokap!...kepada LUK Akmar, sabar je la...cium isteri banyak-banyak di waktu pagi...Best tau...!


1 ulasan:

  1. Tanpa Nama27.2.09

    Biaq dok dlm jel lama-lama..

    BalasPadam

Cadangan/komen: