04 November, 2009

Terkenang semasa dulu...

Seminggu dua ini cuaca di Ipoh kurang baik sikit. Pagi atau petang selalu hujan dan kerana itu aku telah mengalami fenomena suhu badan naik mendadak dan turun macam cikadak. Senang cerita sidikit demam. Oleh kerana demam juga 'nafsu mengidam' aku sering menjadi-jadi mengalahkan bini dan kali ini aku teringin benar memakan capati. Menyusuri jalan Lapangan Terbang ke Medan Gopeng, terpandang aku masjid yang penuh dengan nostalgia pada tahun 1990. Setiap jumaat, di masjid inilah tempat kami (rekrut intake 13) beramai-ramai menunaikan solat Jumaat. Disebabkan dari awal subuh menjalani senaman perang yang menggila, maka kami amat keletihan. Langkah ke masjid semakin laju kerana mencari sesuatu yang berwarna kuning dan amat lazat iaitu PISANG!. Maka pisanglah yang menjadi mangsa keganasan kami di masjid tersebut. Yang menyimpan di dalam baju pun ada... Bila time solat, ada yang berdiri tak rukuk-rukuk...yang sujud tak bangun-bangun pun ada...ahhh..aku 'mengidam' ni.."mamak, capati kuah sardin satu"...

1 ulasan:

  1. Peminat cendol4.11.09

    Aku tak buat benda-benda tu...aku lelaki beriman.

    BalasPadam

Cadangan/komen: